Overwegende dat hierdoor een betrekking vrijkomt voorzien voor een personeelslid van het administratief en logistiek kader (CALog-kader), niveau C, gemene graad Assistent, directie Mens en Organisatie, dienst Logistiek;
Overwegende dat het werven van een nieuw personeelslid via de gebruikelijke weg lang zal aanslepen, en minstens tussen de zes en de negen maanden zal duren;
Overwegende de motivering van de korpschef van de Lokale Politie Aalst om zo snel mogelijk over te gaan tot de werving van bedoeld nieuw personeelslid en houdende zijn vraag om in casu beroep te doen op de wettelijk voorziene procedure van dringende externe werving;
Overwegende dat een dringende externe werving ten behoeve van de geïntegreerde politie dient te worden gepubliceerd via de website www.jobpol.be, en dat eventuele kandidaten langs die weg dienen te solliciteren;
Overwegende dat een dringende externe werving aanleiding geeft tot een contractuele tewerkstelling van bepaalde duur van maximaal 12 maanden;
Overwegende dat een vacature die via een dringende externe werving wordt ingevuld moet worden gepubliceerd in de eerstvolgende mobiliteitscyclus na indiensttreding van de geselecteerde kandidaat;
Overwegende dat, in voorkomend geval, bij ontstentenis van een (geschikte) kandida(a)t(e) via het systeem van de dringende externe werving ook de gebruikelijke wervingssystemen zoals, in chronologische volgorde, de mobiliteit, de wettelijk voorziene externe statutaire werving of de contractuele werving van bepaalde duur van maximum 12 maanden, zullen worden aangewend;
De vigerende wetgeving stelt dat het vacantverklaren van betrekkingen binnen het personeelskader van de politiezone tot de bevoegdheid van de gemeenteraad behoren.
Gelet op de bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet Lokaal Bestuur;
Gelet op de bepalingen van de Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op de bepalingen van het Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van de personeelsleden van de politiediensten;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het minimaal effectief van het operationeel en van het administratief en logistiek personeel van de Lokale Politie;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;
Gelet op Omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones;
Gelet op zijn besluit van 27 juni 2017, houdende de wijzigingen van het organogram en het organiek kader van de Lokale Politie Aalst waarbij de personeelsformatie o.a. werd uitgebreid;
in de formatie van het administratief en logistiek kader van de Lokale Politie Aalst een betrekking van het niveau C, gemene graad Assistent, directie Mens en Organisatie, dienst Logistiek, vacant te verklaren, via het systeem van de dringende externe aanwerving;
bij ontstentenis van een (geschikte) kandida(a)t(e) via het systeem van de dringende externe werving de beschreven betrekking vacant te verklaren via, in chronologische volgorde, via het systeem van de mobiliteit, de wettelijk voorziene externe statutaire aanwerving of, in voorkomend geval, contractuele werving van bepaalde duur van maximaal 12 maanden;
de kandidaten voor de in artikel 1 vermelde vacature te selecteren op basis van het advies van een selectiecommissie ad hoc, samengesteld conform de artikelen VI.II.61 en VI.II.62 van het KB RPPol.