Deze politieverordening werd ter kennis gebracht van het college van burgemeester en schepenen en dient bekrachtigd te worden door de gemeenteraad.
Artikelen 134§1 en 135§2 van de Nieuwe Gemeentewet.
Artikel 4§2 en § en 3 en 5§2 van de wet van 14 augustus 2021- 'Pandemiewet'.
Door de burgemeester werd op 17 januari 2022 een dringende politieverordening uitgevaardigd tot verlenging van de politieverordening van 18 november 2021 een dringende politieverordening uitgevaardigd betreffende maatregelen met betrekking tot de zittingen van de gemeenteraadscommissies, de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn en bijzonder comité sociale dient van Aalst.
In voormelde politieverordening is evenwel een materiële fout geslopen, meer bepaald vermeldt artikel 2 van de politieverordening als ingangsdatum 1 februari 2021 terwijl dit 1 februari 2022 dient te zijn.
Gelet op het gegeven dat de politieverordening van 17 januari 2022 reeds is bekendgemaakt en verschillende instanties hiervan werden op de hoogte gebracht zoals parket, politie, rechtbank 1° aanleg dient deze politieverordening te worden ingetrokken en vervangen door een nieuwe dringende politieverordening betreffende de maatregen voor het digitale verloop van de zittingen van de gemeenteraad, raad voor maatschappelijk welzijn, gemeenteraadscommissies en bijzonder comité voor sociale dienst. Derhalve werd de nieuwe dringende politieverordening van 24 januari 2022 uitgevaardigd en dient deze op de eerstvolgende Gemeenteraad, in casu 25 januari 2022 te worden bekrachtigd.
de dringende politieverordening van 24 januari 2022 tot intrekking en vervanging van de politieverordening van 17 januari 2022 tot verlenging van de politieverordening van 18 november 2021 betreffende maatregelen met betrekking tot de zittingen van de gemeenteraadscommissies, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en bijzonder comité sociale dienst van Aalst, zoals toegevoegd in bijlage, te bekrachtigen.