Overwegende deze personeelsuitbreiding en dat voor 2021 wordt voorzien in een uitbreiding van het personeelsbestand met 3 personeelsleden of voltijdse equivalenten en dat binnen de goedgekeurde meerjarenplanning van de politiebegroting voor 2021-2025 de nodige financiële middelen hiervoor zijn voorzien;
Overwegende dat uit de dagdagelijkse werking van de dienst PACOS blijkt dat een operationeel personeelslid, Inspecteur van Politie, een meerwaarde zou betekenen;
Overwegende dat het heroriënteren van een functie CALog C, assistent, naar een operationele functie van Inspecteur van Politie hiervoor noodzakelijk is;
Overwegende dat via het systeem van de mobiliteit operationele kandidaten kunnen aangetrokken worden vanuit andere politiezones;
Overwegende het advies van de korpschef om overeenkomstig artikel VI.II.61 van het Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van de personeelsleden van de politiediensten als tweede lid van de selectiecommissie een personeelslid van operationeel kader van het eigen korps aan te wijzen;
De vigerende regelgeving stelt dat het vacantverklaren van betrekkingen binnen het personeelskader van de politiezone tot de bevoegdheid van de gemeenteraad behoort.
Gelet op de bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet Lokaal Bestuur;
Gelet op de bepalingen van de Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op de bepalingen van het Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van de personeelsleden van de politiediensten;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het minimaal effectief van het operationeel en van het administratief en logistiek personeel van de Lokale Politie;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;
Gelet op Omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones;
Gelet op zijn besluit van 26 oktober 2021, houdende de wijziging van het organiek kader van de Lokale Politie Aalst waarbij de personeelsformatie werd uitgebreid met drie personeelsleden;
Gelet op zijn besluit van 30 november 2021, houdende de vacant verklaring van drie personeelsleden, directie Basispolitiezorg, dienst Secretariaat, team PACOS;
in de formatie van het operationeel personeel van de Lokale Politie Aalst de betrekking:
vacant te verklaren via het systeem van de mobiliteit;
de kandidaten voor de in artikel 1 vermelde vacature voor de Directie Basispolitiezorg te selecteren op basis van het advies van een selectiecommissie ad hoc, samengesteld conform de artikelen VI.II.61 en VI.II.62 van het KB RPPol.