Terug gemeenteraad

di 28/05/2024 - 19:30 Belfort

Openbare zitting

DIENSTVERLENING

Bestuursondersteuning en juridische zaken

Bestuursondersteuning
  • Bij mail van 13 mei 2024 laat raadslid Anja De Gols weten dat zij ontslag neemt uit de fractie Vlaams Belang en voortaan zal zetelen als onafhankelijk raadslid. Conform artikel 74 van het decreet lokaal bestuur geldt dit van rechtswege zowel voor de gemeenteraad als voor de raad voor maatschappelijk welzijn.

Goedkeuring verslag openbare zitting

Politiezone Aalst 5440

Personeel

Rekrutering (PZ)
  • Op 27 juni 2017 keurde de gemeenteraad de wijziging van het organogram en het organiek kader van de Politie Aalst goed. De functie diensthoofd Technisch OndersteuningsTeam wordt sinds 1 november 2020 ingevuld door een personeelslid van het administratief en logistiek kader (CALog), niveau A, adviseur, klasse A2.  Een herweging van deze functie is noodzakelijk aangezien de taakinhoud en verantwoordelijkheden van deze functie gewijzigd zijn. De herweging bepaalt de functie adviseur - Diensthoofd Technisch OndersteuningsTeam in een klasse A3. Overeenkomstig de wettelijke procedure dient het voorstel door de gemeenteraad te worden bekrachtigd. 

  • Op 27 juni 2017 keurde de gemeenteraad de wijziging van het organogram en het organiek kader van de Politie Aalst goed. De functie diensthoofd Secretariaat Mens & Organisatie wordt sinds 1 juli 2023 ingevuld door een personeelslid van het administratief en logistiek kader (CALog), niveau A, adviseur, klasse A1.  Een herweging van deze functie is noodzakelijk aangezien de taakinhoud en verantwoordelijkheden van deze functie gewijzigd zijn. De herweging bepaalt de functie adviseur - Diensthoofd Secretariaat Mens & Organisatie  in een klasse A3. Overeenkomstig de wettelijke procedure dient het voorstel door de gemeenteraad te worden bekrachtigd. 

  • Op 27 juni 2017 keurde de gemeenteraad de wijziging van het organogram en het organiek kader van de Politie Aalst goed. De functie diensthoofd Secretariaat Basispolitiezorg was sinds 1 december 2020 ingevuld door een personeelslid van het administratief en logistiek kader (CALog), niveau B, consulent. Door het gemeenteraadsbesluit van 30 november 2021 werd deze functie geheroriënteerd naar een personeelslid van het administratief en logistiek kader (CALog), niveau A, adviseur, klasse A1.  Een herweging van deze functie is noodzakelijk aangezien de taakinhoud en verantwoordelijkheden van deze functie gewijzigd zijn. De herweging bepaalt de functie adviseur - Diensthoofd Secretariaat Basispolitiezorg in een klasse A3. Overeenkomstig de wettelijke procedure dient het voorstel door de gemeenteraad te worden bekrachtigd. 

  • Binnen de directie Basispolitiezorg, dienst Secretariaat is er nood aan een hoofdinspecteur van politie. Op de dienst Wijk is een betrekking van hoofdinspecteur van politie reeds geruime tijd niet ingevuld. De getalsterkte op die deze dienst is voldoende.

    Bijgevolg zal deze betrekking vacant worden verklaard voor hoofdinspecteur van politie, directie Basispolitiezorg, dienst Secretariaat.  Met het oog op het op peil houden van de getalsterkte binnen de dienst is het aangewezen een betrekking van hoofdinspecteur van politie, directie Basispolitiezorg, dienst Secretariaat, vacant te verklaren via het systeem van de mobiliteit en/of via externe aanwerving. 

    Voorafgaand aan de gemeenteraadszitting van 28 mei 2024 werd huidig agendapunt voorgelegd aan en vastgelegd door het College van Burgemeester en Schepenen en de gemeenteraadscommissie Veiligheid.

MENS

Carnaval

Evenementen

Samenleving

Lokaal sociaal beleid
  • In kader van de uitbreidingsronde OverKop 2024 worden bijkomende OverKopwerkingen in ons werkingsgebied opgestart. Stad Aalst is penhouder voor het werkingsgebied. We sluiten daartoe samenwerkingsovereenkomsten af met: 

    • OCMW Zottegem voor OverKopwerking in ELZ Panacea
    • Stad Geraardsbergen en stad Ninove voor OverKopwerkingen in ELZ Dender Zuid
    • Stad Eeklo en lokaal bestuur Zelzate voor OverKopwerkingen in ELZ Oost-Meetjesland

    Aan de lopende overeenkomst met stad Ronse wordt een addendum toegevoegd. 

Veiligheid
  • Op zitting van 15 september 2015 heeft de gemeenteraad de GAS-codexen en de protocolakkoorden met het parket goedgekeurd. Bij omzendbrief obov2014019 dd. 8 januari 2020 met betrekking tot de gemeentelijke administratieve sancties en de wijzigingen die aangebracht zijn in de bestaande protocolakkoorden niet-verkeer en verkeer, heeft het parket van de procureur des Konings Oost-Vlaanderen de protocolakkoorden gewijzigd.

    De gemeenteraad dient de wijzigingen aan de protocolakkoorden GAS goed te keuren.

RUIMTE

Coördinatie ruimte

Algemeen

Economie en zorginnovatie

Economie

Vergunningen en wonen

Vergunningen en handhaving RO

DIENSTVERLENING

Bestuursondersteuning en juridische zaken

Bestuursondersteuning
  • Bij schrijven van 25 april 2024 bezorgde de Woonmaatschappij Dender-Zuid de uitnodiging en de agenda  voor de buitengewone algemene vergadering op 13 juni 2024.  De vergadering vindt plaats om 18 uur in Hof ter Meyghem, Hofstraat 143, 9200 Oudegem (Dendermonde).

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de agenda goed te keuren en het mandaat te bepalen, alsook kennis te nemen van de uiteenzetting van de voorzitter van de Woonmaatschappij Dender-Zuid met betrekking tot volgende voorgenomen partiële splitsingen:

    a. de partiële splitsing van Woonmaatschappij Dender-Zuid26 door overneming door Woonmaatschappij Vlaamse Ardennen27;

    b. de partiële splitsing van Woonmaatschappij Dender-Zuid door overneming door stek9228; en

    c. de partiële splitsing van stek92 door overneming door Woonmaatschappij Dender-Zuid.

    Tevens wordt aan de gemeenteraad gevraagd om een besluit te nemen tot vrijwillige uittreding uit Woonmaatschappij Vlaamse Ardennen.

  • Per mail van 18 april 2024 wordt de stad Aalst uitgenodigd op de algemene vergadering Creat Services dv die werd vastgesteld op dinsdag 18 juni 2024 om 14u30. De vergadering zal fysiek plaatsvinden in Flanders Expo, Maaltekouter 1 te 9051 Gent, met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.

    De raad van bestuur van 26 maart 2024 heeft de agenda vastgesteld en de gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergadering van 18 juni 2024 goed te keuren met volgende agendapunten en het mandaat van zijn vertegenwoordigers te bepalen:

    1.    Wijziging van vermogen

    2.    Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen

    3.    Verslag van de raad van bestuur over boekjaar 2023

    4.    Verslag van de commissaris

    5.    a.     Goedkeuring van de jaarrekening over boekjaar 2023 afgesloten per 31 december 2023

            b.    Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over boekjaar 2023

    6.    Kwijting aan de bestuurders en de commissaris

    7.    Actualisering presentievergoeding

    8.    Statutaire benoemingen 

    Varia 

  • Per aangetekend schrijven van 20 maart 2024, wordt de stad uitgenodigd op de Algemene Vergadering van het intergemeentelijk samenwerkingsverband ILvA, op dinsdag 18 juni 2024 om 19u, in de maatschappelijke zetel van de vereniging, Industriezone Zuid III, Industrielaan 18 te 9320 Erembodegem.

    De gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergadering van 18 juni 2024 goed te keuren met volgende agendapunten en het mandaat van zijn vertegenwoordigers te bepalen:

    1. Vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordigers (art. 432 - decreet lokaal bestuur);
    2. Samenstelling van het bureau;
    3. Benoemen van bestuurders van mandaten opengevallen sinds de jongste gewone Algemene Vergadering;
    4. Verslag van de Raad van Bestuur over het jaar 2023;
    5. Jaarrekening per 31 december 2023;
    6. Verslag van de Commissaris; 
    7. Verlenen kwijting aan de Raad van Bestuur en de Commissaris over het boekjaar 2023;
    8. Herbenoeming Commissaris.
  • Bij aangetekend schrijven van 8 mei 2024, wordt de stad Aalst uitgenodigd op de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging SOLVA, op 19 juni 2024 om 19u in de kantoren van SOLVA, Gentsesteenweg 1 b - 9520 Vlierzele.

    De gemeenteraad moet de agenda goedkeuren met volgende agendapunten en het mandaat van zijn vertegenwoordigers bepalen.

      1. Samenstelling van het bureau
      2. Jaarverslag 2023
      3. Jaarrekening per 31 december 2023
      4. Verslag van de Commissaris
      5. Kwijting aan de Raad van Bestuur en de Commissaris over het boekjaar 2023
      6. Vernieuwing mandaat commissaris
      7. Benoemen van bestuurders voor mandaten die zijn opengevallen sinds de laatste algemene vergadering
  • Per aangetekend schrijven van 17 april 2024, wordt de stad uitgenodigd op de algemene jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Farys ov (TMVW), op vrijdag 21 juni 2024 om 14.30 u. Deze gaat door in Flanders Expo, Maaltekouter 1 te 9051 Gent.  De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid van ZOOM.

    De gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergadering van 21 juni 2024 goed te keuren en het mandaat van zijn vertegenwoordigers te bepalen:

    1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
    2. Actualisering van bijlagen 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
    3. Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2023
    4. Verslagen van de commissaris
    5.  a. Goedkeuring van de maatschappelijke jaarrekening over het boekjaar 2023 afgesloten per 31 december 2023
      b. Goedkeuring van de geconsolideerde jaarrekening over het boekjaar 2023 afgesloten per 31 december 2023
    6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
    7. Actualisering presentievergoeding
    8. Statutaire benoemingen

          Varia

  • Intergemeentelijke samenwerking :

    In toepassing van art. 441 van het decreet lokaal bestuur houdende de intergemeentelijke samenwerking brengt een lid van de raad van bestuur of een door de raad van bestuur hiertoe gemandateerde minstens tweemaal per jaar, tijdens een openbare vergadering van de gemeenteraad van elk van de deelnemende gemeenten, verslag uit over de uitoefening van de bevoegdheden en taken van de raad, en verstrekt toelichting bij het beleid van de dienstverlenende of opdrachthoudende vereniging.

    Het gaat om volgende IGS'en:

    • ILvA
    • SOLVA
    • IGS WESTLEDE
    • FARYS/CREAT Services
    • INTERGEM (Fluvius)

    Regiovorming Denderregio : 

    Lokale besturen kunnen vrijwel onbeperkt met elkaar samenwerken. In de loop van de voorbije decennia heeft dit geleid tot tal van samenwerkingsverbanden (OCMW-verenigingen, intercommunales, …) voor telkens weer andere groepen van besturen. Zowel buitenstaanders als de lokale besturen en hun bestuurders verliezen soms het overzicht. Met de ‘regiovorming’ wil de Vlaamse overheid hieraan tegemoet komen. Ze streeft naar een sanering van het intergemeentelijke landschap, met zowel de door haarzelf opgerichte verbanden (bv. eerstelijnszones of vervoerregio’s), als die waar de gemeenten of OCMW’s zelf aan de basis van liggen. Het principe is dat samenwerking voortaan maximaal binnen zogenaamde referentieregio’s moeten vallen, en dat bestaande verbanden de komende jaren maximaal binnen die referentieregio’s moeten worden georganiseerd. 

    Op 12 maart 2021 en op 4 februari 2022 nam de Vlaamse Regering een beslissing over de afbakening van de referentieregio’s en het verdere verloop van het traject regiovorming. Er werden 15 referentieregio’s gedefinieerd. Op 3 februari 2023 werd het door de Vlaamse Regering goedgekeurde decreet over de regiovorming en tot wijziging van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, (verder ‘het Regiodecreet’ genoemd) gepubliceerd. Vlaanderen wordt hiermee officieel opgesplitst in 15 regio’s met Aalst als onderdeel van de zogenaamde ‘Denderregio’. Het is de bedoeling dat de lokale besturen vanaf nu niet langer zelf samenwerkingen opzetten over de grenzen van de regio’s heen. De regio’s kunnen zelf wel partnerschappen met elkaar aangaan. Ook grotere samenwerkingen kunnen in uitzonderlijke gevallen naast de regio’s plaatsvinden. De bestaande structuren krijgen tot eind 2030 om zich in regel te stellen (mits een aantal uitzonderingen waarvan sommige al vroeger moeten in regel zijn en andere (waaronder afvalintercommunales) later).

    In het decreet werd een verplichting opgenomen om maandelijks te rapporteren over de regiowerking aan het college van burgemeester en schepenen en minstens twee keer per jaar aan de gemeenteraad.

  • Op 11 april 2024 heeft een deskundige/expert haar ontslag gegeven in de Raad van Bestuur van cultuurcentrum De Werf. Er zal een nieuwe deskundige/expert moeten benoemd worden uit de reservelijst die vastgesteld werd in zitting van 22 oktober 2019.  De gemeenteraad is bevoegd voor het benoemen van deze deskundigen/experts.

  • Bij mail van 13 mei 2024 laat raadslid Anja De Gols weten dat zij ontslag neemt uit de fractie Vlaams Belang en voortaan zal zetelen als onafhankelijk raadslid. Raadslid Anja De Gols dient vervangen te worden als:

    • fractieondervoorzitter in de afdeling fractievoorzitters en -ondervoorzitters;
    • lid in de commissie Ruimtelijke ordening, planning, omgevingsvergunning en ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling;
    • lid in de commissie Juridisch advies, strategische planning en bestuursondersteuning, evenementen, contracten, stadsmarketing en communicatie, preventie en bescherming, ict;
    • lid in de commissie Sociale zaken, wonen, welzijn, ouderenzorg en samenleving; 
    • lid in de commissie Economie, klimaat, milieu en natuur, gezin, energie; 
    • plaatsvervangend lid in de commissie Onderwijs, bibliotheek, Europese en internationale samenwerking, erfgoed, museum, archief, vreemdelingenzaken, inburgering en Vlaams karakter;
  • De Vlaams Belang fractie verzoekt om de vervanging te voorzien van een lid in de adviesraad Feestcomité. 

  • Op 15 maart 2024 werd door de Protestantse Gemeenschap de budgetwijziging 2024 ingediend.

    De budgetwijziging 2024 overschrijdt het oorspronkelijk afgesproken meerjarenplan. Op basis van een analyse stelt de ambtelijke cel kerkfabrieken aan de gemeenteraad voor om de budgetwijziging van de Protestantse Gemeenschap niet goed te keuren en aan te passen aan het goedgekeurd meerjarenplan.

Financiën

Belastingen
  • CIRK! is een laagdrempelig en kwaliteitsvol festival waarbij de totaalbeleving voorop staat. Het stadscentrum wordt een volledige festivalzone en de acts op de pleinen zijn gratis te bezoeken. Enkel voor de voorstellingen met een capaciteitsbeperking is er een ticketverkoop, dit om lange wachtrijen en teleurstelling te vermijden bij het publiek, maar tegelijk er ook voor te zorgen dat wie een ticket reserveert ook daadwerkelijk naar de voorstelling komt.

Budget
  • Op basis van 243 §2 en §3 van het Decreet Lokaal Bestuur dient de Raad van Bestuur van het autonoom gemeentebedrijf SportAG de jaarrekening ter advisering voor te leggen aan de gemeenteraad. 

    De Raad van Bestuur van het autonoom gemeentebedrijf SportAG stelde op 25/04/2024 de jaarrekening 2023 vast en vraagt aan de leden van de gemeenteraad positief advies over de jaarrekening 2023.

  • Op basis van 243 §2 en §3 van het Decreet Lokaal Bestuur dient de Raad van Bestuur van het autonoom gemeentebedrijf SportAG de jaarrekening ter advisering voor te leggen aan de gemeenteraad. 

    De Raad van Bestuur van het autonoom gemeentebedrijf SportAG stelde op 25 april 2024 de jaarrekening 2023 vast en vraagt aan de leden van de gemeenteraad positief advies over de jaarrekening 2023.

STRATEGIE

Strategie

Algemeen

SportAG - Financieel-Administratief

Juridisch

Sportinfrastructuur
  • Op basis van artikel 21 van de beheersovereenkomst stelt het autonoom gemeentebedrijf SportAG een jaarverslag op. De raad van bestuur van het autonoom gemeentebedrijf SportAG stelde op 25 april 2024 het jaarverslag voor het werkingsjaar 2023 vast en vraagt aan de leden van de gemeenteraad het jaarverslag 2023 goed te keuren.

Besloten zitting

Goedkeuring verslag besloten zitting

Politiezone Aalst 5440

Personeel

Algemeen
  • De RPPOL voorziet in een erkenning van bijzonder nuttige beroepservaring wanneer personeelsleden over ervaring beschikken uit de privésector. Deze mogelijkheid werd sinds 2014 voorzien in het statuut omdat de politie kampt met het invullen van bepaalde functies, aangezien de verloning t.o.v. de privésector bij een eerste indiensttreding behoorlijk lager ligt. Bovendien konden voor de invoegetreding van deze maatregel de jaren gepresteerd in de privésector niet in aanmerking genomen worden voor de berekening van de geldelijke anciënniteitsdatum.

    Om de functie van assistent Directie Netwerken - Secretariaat ingevuld te krijgen moest de zone beroep doen op een externe dringende aanwerving. Op 15/04/2024 trad een personeelslid in dienst bij de Directie Netwerken als assistent Secretariaat. Betrokkene beschikt over 18  jaar en 5 maanden ervaring uit de privésector. De ervaring die betrokkene heeft opgedaan is zeker een meerwaarde voor de uitoefening van haar job.

DIENSTVERLENING

Bestuursondersteuning en juridische zaken

Bestuursondersteuning

Personeel en organisatie

Dienst- en adviesverlening Mens, Ruimte, Strategie, VZW BEA en kabinetten
  • Op 19 december 2023 besliste de gemeenteraad om de definitieve ambtsneerlegging op eigen verzoek van een statutair financieel directeur met ingang van 1 juli 2024 goed te keuren, wegens op pensioenstelling. Op 19 december 2023 besliste de gemeenteraad om de neerlegging van de functie van bijzonder rekenplichtige bij de politiezone Aalst op eigen verzoek van een statutair financieel directeur, met ingang van 1 juli 2024 goed te keuren, wegens op pensioenstelling.

    Op 18 december 2023 besliste het college van burgemeester en schepenen om een voorstel m.b.t. het opstarten van de volwaardige selectieprocedure voor de decretale graad van financieel directeur voor te leggen aan de gemeenteraad. Daarnaast besliste het college van burgmeester en schepenen om volgende elementen voor te stellen inzake de volwaardige selectieprocedure voor de decretale graad van financieel directeur: 

    • De functiebeschrijving van financieel directeur en de functie van de bijzonder rekenplichtige van de politiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de functie van financieel directeur
    • De toelage van de bijzondere rekenplichtige van de politiezone, conform het koninklijk besluit tot vaststelling van de toelage van de bijzondere rekenplichtige van de politiezone van 29 november 2021
    • De samenstelling van de selectiecommissie 
    • De wijze waarop de volwaardige selectieprocedure wordt ingericht 
    • De voorwaarden om te kunnen deelnemen aan de selectieprocedure 
    • De selectietechnieken voor de selectieprocedure 
    • De delegatie aan het college van burgmeester en schepenen m.b.t. het vaststellen van de concrete organisatie (timing), de publicatiekanalen en het vaststellen van de kandidatenlijst
    • De heropstart van de volwaardige selectieprocedure ingeval van geen geslaagde kandidaten

    Op 30 januari 2024 besliste de gemeenteraad: 

    • om de functiebeschrijving van financieel directeur en de functie van de bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de functie van financieel directeur goed te keuren.
    • conform artikel 2 van het Koninklijk besluit tot vaststelling van de toelage van de bijzondere rekenplichtige van de politiezone van 29 november 2021 steeds de maximale procent van de mandaattoelage voor de korpschef aan de bijzonder rekenplichtige toe te kennen en wanneer de mandaattoelage van de korpschef wijzigt de toelage van de bijzondere rekenplichtige op dat moment tevens wijzigt, conform de de wettelijke bepalingen van het KB tot vaststelling van de toelage van de bijzonder rekenplichtige van de politiezone. 
    • om de decretale graad van financieel directeur en de functie van de bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de decretale graad van financieel directeur, vacant te verklaren en de volwaardige selectieprocedure op te starten. 
    • om de voorgestelde selectiecommissie voor de volwaardige selectieprocedure van financieel directeur goed te keuren.
    • om de volwaardige selectieprocedure voor de decretale graad van financieel directeur in te richten door een bevorderingsprocedure. Er wordt een reserve aangelegd. De geldigheidsduur van de reserve van financieel directeur is één jaar geldig en kan tweemaal met één jaar worden verlengd.
    • om kennis te nemen van de voorwaarden om te kunnen deelnemen aan een selectieprocedure voor de decretale graad van financieel directeur. 
    • om de selectietechnieken voor de bevorderingsprocedure van financieel directeur vast te stellen als volgt: 
      • Een verkennend interview (geslaagd / niet geslaagd): eliminerend

      • Een assessment, dat gevoerd wordt door een assessmentkantoor op basis van de gunning van Poolstok (geslaagd / niet geslaagd): eliminerend

      • Een mondeling gedeelte bestaande uit minstens een case die het financieel- economisch inzicht van de kandidaat toetst en een competentiegericht interview op 100 punten:
        Het mondeling gedeelte is eliminerend. Kandidaten dienen minstens 60% te behalen. 

    • dat het college van burgemeester de concrete organisatie (timing) van de selectieprocedure, de gepaste publicatiekanalen en de kandidatenlijst vaststelt.
    • om in geval van geen geslaagde kandidaten na de bevorderingsprocedure onmiddellijk over te gaan tot een aanwervingsprocedure voor de decretale graad van financieel directeur en de functie van bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst.

    Op 4 maart 2024 stelde het college van burgemeester en schepenen de organisatie (tijdschema) voor de bevorderingsprocedure van financieel directeur vast. Op 25 maart 2024 stelde het college van burgemeester en schepenen de kandidatenlijst voor de decretale graad van financieel directeur vast. 

    De uiterste inschrijvingsdatum werd vastgesteld op 19 maart 2024. Het mondeling gedeelte vond plaats op 30 april 2024. Er werd een geïntegreerd en gemotiveerd verslag opgemaakt.

     Op 13 mei 2024 besliste het college van burgemeester en schepenen om de gemeenteraad kennis te laten nemen van het geïntegreerd en gemotiveerd verslag van de volwaardige selectieprocedure voor de decretale graad van financieel directeur en de functie van de bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de decretale graad van financieel directeur. 

    Er is één geslaagde kandidaat die kan worden bevorderd als financieel directeur en als bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de decretale graad van financieel directeur.

    Op 13 mei 2024 besliste het college van burgemeester en schepenen tevens om aan de gemeenteraad voor te stellen de reserve voor de decretale graad van financieel directeur en de functie van de bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de decretale graad van financieel directeur vast te stellen en voor de invulling van de vacature van financieel directeur en de functie van de bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de decretale graad van financieel directeur te putten uit de reserve. Tot slot besliste het college van burgemeester en schepenen om aan de gemeenteraad voor te stellen de geslaagde kandidaat te bevorderen met ingang van 1 juli 2024 als voltijds statutair financieel directeur en als bijzonder rekenplichtige van de eengemeentepolitiezone Aalst, die van rechtswege voortvloeit uit de decretale graad van financieel directeur.

     



Publicaties

Agenda