Terug
Gepubliceerd op 02/02/2022

2021_GR_00602 - Cluster Facility. Aankoop van een kantoorcontainer voor kinderdagverblijf Molenwiekje. Bestek 21/I-127. Lastvoorwaarden en wijze van gunnen - Vaststelling

gemeenteraad
di 21/12/2021 - 20:00 https://web-aalst.streamovations.be/
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

David Coppens, voorzitter; Christoph D'Haese, burgemeester; Karim Van Overmeire, schepen; Matthias De Ridder, schepen; Jean Jacques De Gucht, schepen; Caroline De Meerleer, schepen; Katrien Beulens, schepen; Sarah Smeyers, schepen; Eddy Couckuyt, raadslid; Ann Van de Steen, raadslid; Maarten Blommaert, raadslid; Johan Van Nieuwenhove, raadslid; Steve Herman, raadslid; Iwein De Koninck, raadslid; Anja De Gols, raadslid; Sam Van de Putte, raadslid; Martine De Maght, raadslid; Iwein Quintelier, raadslid; Bart Van den Neste, raadslid; Cathy Grysolle, raadslid; Kristiaan Van Vaerenbergh, raadslid; Fatma Yildiz, raadslid; Yasmine Deghels, raadslid; Vincent Delforge, raadslid; Lander Wantens, raadslid; Théodomir Nsengimana, raadslid; Raf Sidorski, raadslid; Els Van Puyvelde, raadslid; Anja Blanckaert, raadslid; Guy Claus, raadslid; Ingmar Baeyens, raadslid; Deniz Özkan, raadslid; Pieter Cassiman, raadslid; Filip Van De Winkel, raadslid; Dirk Rimbaut, raadslid; Marc Dierickx, raadslid; Philippe Kiekens, raadslid; Sarah De Bruecker, raadslid; Wim Leerman, algemeen directeur

Afwezig

Silke Van Vaerenbergh, raadslid; Jürgen Dhaene, korpschef lokale politie

Verontschuldigd

Caroline Verdoodt, schepen; Michel Van Brempt, raadslid; Karolien Devos, raadslid; Huguette Van Medegael, raadslid

Secretaris

Wim Leerman, algemeen directeur

Voorzitter

David Coppens, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2021_GR_00602 - Cluster Facility. Aankoop van een kantoorcontainer voor kinderdagverblijf Molenwiekje. Bestek 21/I-127. Lastvoorwaarden en wijze van gunnen - Vaststelling

Aanwezig

David Coppens, Christoph D'Haese, Karim Van Overmeire, Matthias De Ridder, Jean Jacques De Gucht, Caroline De Meerleer, Katrien Beulens, Sarah Smeyers, Eddy Couckuyt, Ann Van de Steen, Maarten Blommaert, Johan Van Nieuwenhove, Steve Herman, Iwein De Koninck, Anja De Gols, Sam Van de Putte, Martine De Maght, Iwein Quintelier, Bart Van den Neste, Cathy Grysolle, Kristiaan Van Vaerenbergh, Fatma Yildiz, Yasmine Deghels, Vincent Delforge, Lander Wantens, Théodomir Nsengimana, Raf Sidorski, Els Van Puyvelde, Anja Blanckaert, Guy Claus, Ingmar Baeyens, Deniz Özkan, Pieter Cassiman, Filip Van De Winkel, Dirk Rimbaut, Marc Dierickx, Philippe Kiekens, Sarah De Bruecker, Wim Leerman
Stemmen voor 38
Matthias De Ridder, Christoph D'Haese, Karim Van Overmeire, Sarah Smeyers, Jean Jacques De Gucht, Katrien Beulens, Cathy Grysolle, Ann Van de Steen, Els Van Puyvelde, Anja Blanckaert, Deniz Özkan, Anja De Gols, Bart Van den Neste, Iwein De Koninck, Johan Van Nieuwenhove, Pieter Cassiman, Martine De Maght, Maarten Blommaert, Lander Wantens, Kristiaan Van Vaerenbergh, Yasmine Deghels, Vincent Delforge, Steve Herman, Théodomir Nsengimana, Sam Van de Putte, Raf Sidorski, Fatma Yildiz, Ingmar Baeyens, Iwein Quintelier, Guy Claus, Eddy Couckuyt, Filip Van De Winkel, Philippe Kiekens, Dirk Rimbaut, Caroline De Meerleer, Marc Dierickx, Sarah De Bruecker, David Coppens
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2021_GR_00602 - Cluster Facility. Aankoop van een kantoorcontainer voor kinderdagverblijf Molenwiekje. Bestek 21/I-127. Lastvoorwaarden en wijze van gunnen - Vaststelling 2021_GR_00602 - Cluster Facility. Aankoop van een kantoorcontainer voor kinderdagverblijf Molenwiekje. Bestek 21/I-127. Lastvoorwaarden en wijze van gunnen - Vaststelling

Motivering

Motivering

In het kader van de opdracht “Cluster Facility. Aankoop van een kantoorcontainer voor kinderdagverblijf Molenwiekje” werd een bestek met nr. 21/I-127 opgesteld. (bijlage)

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 35 670 EUR exclusief btw of 43 160,70 EUR inclusief 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Juridische grondslag

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 139 000 EUR niet).

Het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Feiten en context

De opdracht betreft de aankoop van een kantoorcontainer. De werken omvatten het leveren en plaatsen van een bureaucontainer bestaande uit aaneengeschakelde geprefabriceerde modules met functie: gespreksruimte, bureauruimte en sas.

Het prefabgebouw wordt aangekocht en zal er ca. 6 jaar staan (maximaal 18 jaar) als vrijstaand kantoortje bij kinderdagverblijf Molenwiekje (wat ook een modulaire constructie is).

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur
De gemeenteraad is bevoegd op basis van artikel 40-41 van het decreet lokaal bestuur

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bijzonder bestek met nr. 21/I-127 en de raming voor de opdracht “Cluster Facility. Aankoop van een kantoorcontainer voor kinderdagverblijf Molenwiekje”, worden vastgesteld. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bijzonder bestek en zoals opgenomen in de algemene aannemingsvoorwaarden voor de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 35 670 EUR exclusief btw of 43 160,70 EUR inclusief 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van het meerjarenplan 2020-2025 onder budgetlijn MJP000311-AC000239 – 0945-08/2210007.