Een raadslid liet zich vervangen op basis van art. 12,2° van het Decreet Lokaal Bestuur omwille van studieredenen. Deze verhindering liep af op 26 september 2021.
De gemeenteraad dient akte te nemen van de beëindiging van deze verhindering.
Bij het ontslag van een raadslid wordt deze vervangen door zijn opvolger, die wordt aangewezen overeenkomstig art. 169 van het Lokaal en provinciaal kiesdecreet van 8 juli 2011. De geloofsbrieven worden onderzocht overeenkomstig art. 6,§3 van het Decreet lokaal bestuur. De vervanger legt de eed af in openbare vergadering in handen van de voorzitter van de gemeenteraad.
Ingevolge de installatie van Filip Van De Winkel en de terugkeer van Iwein De Koninck wijzigt de rangorde van de raadsleden.
De rangorde wordt opgemaakt op basis van anciënniteit. Bij gelijke anciënniteit krijgt het gemeenteraadslid met het hoogst aantal naamstemmen de voorkeur. Bij gelijk aantal naamstemmen krijgt het gemeenteraadslid van wie de lijst bij de gemeenteraadsverkiezingen de meeste stemmen behaalde de voorkeur.
De notulen van de openbare vergadering van de gemeenteraad van 21 september 2021 kunnen worden goedgekeurd.
De Politiezone Aalst 5440 wenst bodycams aan te kopen via de raamovereenkomst van de Lokale Politie Antwerpen. De Lokale Politie Antwerpen treedt hier op als aankoopcentrale.
Naast de bodycams zelf zijn hierbij ook de nodige licenties, dockingstations, accessoires, de noodzakelijke hard- en software en onderhoudscontracten inbegrepen.
Kostprijs: 122 448,08 EUR inclusief 21% btw
Budgetlijn: 33000/744-51
Gunningswijze: via de raamovereenkomst van de Lokale Politie Antwerpen
Bij gemeenteraadsbesluit van 21 september 2021 werd de personeelsformatie van de Politie Aalst gewijzigd en in casu uitgebreid met één personeelslid van het administratief en logistiek kader (CALog-kader) van het niveau B, gemene graad consulent, ondersteuningsfunctie van de functionaris voor gegevensbescherming. Deze nieuwe betrekking wordt voor het eerst vacant verklaard. Een dringende werving is aangewezen en noodzakelijk gelet op de dringende nood aan een administratieve ondersteuning voor de functionaris gegevensbescherming. Het werven van een nieuw personeelslid via de gebruikelijke weg sleept lang aan en zal minstens tussen de zes en de negen maanden duren. Uit de motivering van de korpschef van de Politie Aalst blijkt de noodzakelijkheid om zo snel mogelijk over te gaan tot de werving van een nieuw personeelslid en de vraag in casu beroep te kunnen doen op de wettelijk voorziene procedure van dringende externe werving. Een dringende externe werving ten behoeve van de geïntegreerde politie dient te worden gepubliceerd via de website www.jobpol.be, en eventuele kandidaten dienen langs die weg te solliciteren. Voorafgaand aan de gemeenteraadszitting van 26 oktober 2021 werd huidig agendapunt voorgelegd aan en vastgelegd door het College van Burgemeester en Schepenen en de gemeenteraadscommissie Veiligheid.
Een inspecteur van politie, specialisatie motorrijder, directie Basispolitiezorg, dienst Verkeer, heeft via het systeem van de interne verschuiving de dienst Verkeer verlaten en dit vanaf 1 oktober 2021. Ingevolge deze interne verschuiving zal een betrekking van inspecteur van politie, specialisatie motorrijder, directie Basispolitiezorg, dienst Verkeer, niet meer ingevuld zijn. Met het oog op het op peil houden van de getalsterkte binnen de dienst is het aangewezen een betrekking van inspecteur van politie, specialisatie motorrijder, directie Basispolitiezorg, dienst Verkeer, vacant te verklaren via het systeem van de mobiliteit. Voorafgaand aan de gemeenteraadszitting van 26 oktober 2021 werd huidig agendapunt voorgelegd aan en vastgelegd door het College van Burgemeester en Schepenen en de gemeenteraadscommissie Veiligheid.
Vanaf 1 april 2021 startte het gebruik van PACOS (Pièces A Conviction - OvertuigingsStukken), geregeld via de officiële omzendbrief OBOV2021002 dd. 07/07/2021 betreffende het beheer van gerechtelijke inbeslagnames. PACOS betreft een informaticasysteem waarbij door de politie in beslag genomen stukken moeten geregistreerd worden en heeft als hoofddoel de volledige traceerbaarheid van overtuigingsstukken te garanderen. Het beheer van inbeslaggenomen stukken wordt op deze wijze gedigitaliseerd en gemoderniseerd en heeft als doel een meer duidelijke ‘chain of custody’ vast te leggen bij inbeslagnames, waarbij elke stap in het proces van de inbeslagname wordt geregistreerd. Elk inbeslaggenomen stuk dient nu afzonderlijk verpakt en geregistreerd te worden alsook opgevolgd en getraceerd te worden. Het systeem garandeert ten alle tijden een nauwkeurig antwoord op de vragen over de locatie, de status, de gevolgde weg, informatie over de overdracht van verantwoordelijkheden en de uitgevoerde wijzigingen en analyses op de overtuigingsstukken. Dit is de enige manier om het pad dat het in beslag genomen voorwerp volgt, perfect in kaart te brengen. Deze modernisering van het beheer van overtuigingsstukken impliceert dat het volledige beheer t.e.m. de vernietiging, teruggave of definitieve verkoop voortaan op niveau van de politie gebeurt (bewaring, stockering, beheer, teruggave, vernietiging, verkoop, ...).
De Politie Aalst heeft als missie een daadkrachtige veiligheidspartner te zijn en alles in het werk te stellen om te werken aan een veilig Aalst. Elke dienstverlening die aan slachtoffers verleend wordt, bestaat voor een deel uit het verzamelen en beheren van bewijsstukken. Vandaar het belang dat deze ‘chain of custody’ snel en correct bewaakt wordt via PACOS.
De bewaking van deze 'chain of custody', onder de nationaal opgelegde vorm van PACOS, brengt echter een grote administratieve last met zich mee. Waar men voordien alles enkel via papieren drager kon afhandelen en grotendeels door onze partners afgehandeld werd, dient de politie deze werklast nu volledig op zich te nemen. Dit vertaalt zich in een aanzienlijke extra belasting voor de politiemensen op het terrein. We willen vanuit de Politie Aalst echter kwalitatief werk blijven leveren t.o.v. onze partners, de burger en voornamelijk de slachtoffers en dit zonder aan onze operationele dienstverlening in te boeten.
Om dit te kunnen blijven verzekeren, en PACOS bovendien een aanzienlijk extra taken met zich meebrengt, waardoor de werklast verhoogt, kan dit niet opgevangen worden door het bestaande aantal medewerkers. De Politie Aalst wenst daarom haar organogram uit te breiden voor aanwerving van 3 personeelsleden (1 personeelslid operationeel kader: 1 hoofdinspecteur; 2 personeelsleden administratief en logistiek kader: 2 CALog niveau C) voor de directie Basispolitiezorg om deze extra taken te kunnen uitvoeren.
Op 1 juli 2019 zijn een aantal maatregelen uit het Koninklijk Besluit van 20 juni 2019 tot wijziging van de geldelijke rechtspositie van het personeel van de politiediensten (sectoraal akkoord) in werking getreden (correctie weddeschalen, aanpassingen toelagen en vergoedingen, ...). Een aantal andere maatregelen worden eveneens uitgevoerd maar zijn in de tijd gespreid (verhoging weddeschalen, invoeren maaltijdcheques, ...).
Op 14 september 2021 is het Koninklijk Besluit van 11 juli 2021 tot wijziging van diverse bepalingen inzake de selectie en de rekrutering van de personeelsleden van de politiediensten, BS 20 juli 2021 in werking getreden.
De nieuwe procedure geeft de lokale politiediensten meer inspraak en verantwoordelijkheid. Ze dienen voortaan de kandidaten zelf te selecteren en te beslissen wie bij hen komt werken, wat ook meteen zorgt voor een eerste, nauw contact met een toekomstige werknemer. Dit kan bijvoorbeeld via deelname aan jobbeurzen, schoolbezoeken, social media enz. waar ze informatie geven over de grote waaier aan jobmogelijkheden bij de politie, over de gevarieerde jobinhoud, over het teamwerk, over het maatschappelijk engagement enz.
Door deze nieuwe procedure wordt de 'war for talent' naar het lokaal niveau verschoven, tussen de lokale politiediensten. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt wordt het steeds moeilijker om mensen te vinden die voldoen aan de eisen en wensen voor functies die nodig zijn binnen de organisatie, temeer omdat ook andere lokale politiediensten op zoek zijn naar vergelijkbare talenten. Het werkgeversmerk (of employer brand) wordt hierdoor belangrijker. Organisaties met een bekend en goed werkgeversmerk hebben namelijk een streepje voor en winnen sneller (en makkelijker) de strijd om talent. Dit wordt eveneens vertaald in onze visie: In het Aalst van morgen zijn wij ... een 360°-werkgever (o.a. aantrekkelijke werkgever).
Door deze nieuwe rekruterings- en selectieprocedure enerzijds en anderzijds het toepassen en opvolgen van de maatregelen uit het sectoraal akkoord krijgt de directie Mens & Organisatie er een aanzienlijk aantal extra taken bij waardoor de werklast drastisch verhoogt en er bijgevolg nood is aan bijkomend personeel om dit op te vangen. De Politie Aalst wenst daarom haar organogram uit te breiden voor aanwerving van 5 personeelsleden van het administratief en logistiek kader (3 CALog niveau B en 2 CALog niveau C) voor de directie Mens & Organisatie om in deze nood te voorzien.
Afsluiten van de samenwerkingsconvenant Stad Aalst-Netwerk Aalst. Deze kadert binnen het stedelijk kunstenbeleid van de stad Aalst en legt de structurele samenwerking en gezamenlijke doelstellingen vast van partijen.
Goedkeuring van de visietekst: 'Het DNA van Aalst Carnaval'
De jaarlijkse affichewedstrijd blijft behouden, maar de wijze van jurering wijzigt.
Vanuit onze regierol lokaal sociaal beleid houdt de stad Aalst de vinger aan de pols wat betreft lokale noden en niches op vlak van lokaal sociaal beleid. Zo stellen we vast dat er lokaal nood is een een ondersteuningsaanbod voor mensen met een beperking en hun context. Daarom stellen we voor om een innovatieve projectoproep te lanceren met het oog op de realisatie van dit ondersteuningsaanbod in samenwerking met externe actoren, naar analogie met eerdere projectoproepen lokaal sociaal beleid. Binnen deze oproep wordt voorzien in de ondersteuning van 3 projecten (met telkens een jaarlijkse toelage van 30 000 EUR per project) waarbij we mikken op 3 verschillende doelgroepen: kinderen en jongeren met een beperking, jongvolwassenen met een beperking die uitstromen uit het onderwijs en personen met jongdementie.
In het kader van het controleren van de zwerfkattenpopulatie op het grondgebied wenst de stad Aalst een diervriendelijk zwerfkattenbeleid te voeren. Dit beleid omvat verschillende luiken: inzetten op sterilisatie en castratie van huiskatten, beheren van zwerfkattenkolonies en organiseren van vangacties zwerfkatten. In functie van het actualiseren van het huidige beleid werd het reglement voor premiebonnen castratie of sterilisatie van huiskatten aangepast en worden aangepaste samenwerkingsovereenkomsten met de dierenartsen en het dierenasiel Sint-Hubertus voorgelegd.
Op 10 juli 2020 besloot de Vlaamse Regering om in het kader van de coronacrisis subsidies toe te kennen aan de Vlaamse gemeenten teneinde lokaal een tijdelijk extra consumptiebudget aan te bieden aan doelgroepen met een specifieke financiële nood, te besteden bij lokale handelaars. Voor Aalst bedraagt deze subsidie 197 130,55 EUR.
Op basis van het reglement goedgekeurd door de gemeenteraad d.d. 27/10/2020 werd deze subsidie vertaald in een extra consumptiebudget (onder de vorm van consumptiecheques) t.w.v. 50 EUR per persoon die voldoet aan het kansenstatuut binnen de UiTPAS. Conform het reglement is het mogelijk deze initiële doelgroep van rechthebbenden uit te breiden na meting op 30/09/2021.
Vorig schooljaar werden reeds enkele trajecten rond het versterken van digitale vaardigheden georganiseerd op diverse scholen. Deze werden als zeer waardevol ervaren. Ouders krijgen op maat van hun behoeften vorming over de gebruikte toepassingen van de school van hun kinderen en blijven zo digitaal betrokken bij de schoolloopbaan van hun kind(eren). Tijdens de eerste maanden van het schooljaar 2021-2022 wil de Stad in samenwerking met Ligo opnieuw vormingstrajecten op 3 scholen voor ouders om hun digitale vaardigheden te versterken organiseren.
Huis van het Kind Aalst wenst een samenwerkingsovereenkomst af te sluiten met de verschillende uitbetalers van het Groeipakket (vroeger kinderbijslag). Ouders zijn niet altijd op de hoogte van alle financiële tegemoetkomingen waar ze recht op hebben. Door hen hierover correct te informeren en te begeleiden bij het aanvragen van bepaalde premies zorgen we er onrechtstreeks voor dat de kinderen zich optimaal kunnen ontplooien en ontwikkelen.
Vlaanderen en de lokale besturen slaan, d.m.v. het Lokaal Energie- en Klimaatpact, de handen in elkaar om samen de nodige transitie in het energie- en klimaatbeleid waar te maken. Aan de hand van concrete en herkenbare werven wil men inzetten op krachtdadig beleid. Door de ondertekening van dit Lokaal Energie- en Klimaatpact geven de Vlaamse overheid en de lokale besturen aan werk te maken van concrete engagementen. Daarvoor kent de Vlaamse overheid aan de lokale overheden een substantiële subsidie toe.
Het Autonoom Gemeentebedrijf Stadsontwikkeling Aalst (AGSA), de NV Cordeel Group, de BV Landexplo Aalst, de BV M.M.S. Siezegem en NV V.D.S. Consult hebben op 10 april 2018 een Samenwerkîngsovereenkomst gesloten met betrekking tot de ontwikkeling van het bedrijventerrein Siesegem. Conform de afspraken in deze Samenwerkingsovereenkomst, wordt er een SPV (Special Purpose Vehicle) opgericht: NV Siesegem Noord, die onder meer zal instaan voor de commercialisatie van de gronden binnen het projectgebied. Het dossier werd door het directiecomité AGSA goedgekeurd op 08/09/2021. De gemeenteraad dient kennis te nemen van het oprichtingsdossier en vervolgens ook goedkeuring te verlenen opdat het AGSA deze nieuwe rechtspersoon mee kan oprichten.
In het Vlaams regeerakkoord 2019-2024 werd voorzien dat tegen 1 januari 2023 nog slechts één woonmaatschappij werkzaam mag zijn per gemeente. Deze woonmaatschappij moet minstens 1000 sociale woningen tellen en kan zich uitstrekken over één gemeente of een ruimer werkingsgebied. Tegen 31 oktober 2021 moet ieder lokaal bestuur een beslissing over het werkingsgebied indienen bij Vlaams minister van Wonen. Daarna zullen de sociale woonactoren zich herorganiseren binnen het nieuwe werkingsgebied tot één nieuwe woonmaatschappij. De woonmaatschappij wordt belast met zowel taken van de sociale huisvestingsmaatschappijen als met taken van de sociale verhuurkantoren.
Samen met de gemeenten: Haaltert, Lede, Erpe-Mere, Ninove, Geraardsbergen en Denderleeuw werkte de stad Aalst een afsprakenkader uit om samen het werkingsgebied Denderregio Zuid vast te leggen waarbinnen de nieuwe woonmaatschappij vorm kan krijgen.
In het kader van het circulatieplan werd de volledige zone binnen de ring zone 30. De Mijlbekelaan valt buiten deze zone, maar gezien de grote hoeveelheid schoolgaande kinderen die deze route nemen is het wenselijk om deze zone ook in te richten als zone 30. Door deze maatregel in te voeren willen we de veiligheid van de schoolgaande jeugd verbeteren en de leefbaarheid van de buurt bewaren.
Voorzien van een veilige standplaats voor de schoolbus in Erembodegem dorp
Het team Mobiliteit stelt voor om het aantal Shop & Go-parkeerplaatsen en laad- en loszones uit te breiden. Deze aanpassingen kaderen binnen het optimaliseren van het circulatieplan.
Anderhalve maand na de invoering van de nieuwe circulatie worden de eerste bevindingen en opmerkingen voorgelegd en worden een aantal bijsturingen en vervolgacties overwogen en ingepland.
Cluster Leren, gezin en samenleving. Aanstellen ontwerper kunstwerk pastorietuin Erembodegem. Volgnummer 21/I-94. Vaststellen voorwaarden en wijze van gunnen.
Er werd vastgesteld dat er voor 53 457,57 EUR aan meerwerken werden uitgevoerd. Dit gaat om extra kosten van meerwerken buiten de contouren van de reguliere realisatie.
Het betreft hier aanvullende werken zoals voorzien in art. 38/1 KB Uitvoering 14 januari 2013, waarbij de verandering van opdrachtnemer niet mogelijk was om technische redenen en tot aanzienlijk ongemak of kostenstijging zou geleid hebben
Bovendien dient de vergoeding voor Solva voor de begeleiding van dit dossier nog vastgesteld te worden.
Cluster Vrije tijd stelt voor om ter regularisatie een budget van 62.908,26 EUR incl. btw te voorzien voor de vergoeding van Solva voor hun begeleiding bij dit dossier en een bedrag van 53.457,57 EUR voor de uitgevoerde meerwerken.
Budgetlijn MJP000469 – AC000166 – 0742-21/2200007
Aalst Carnaval keert terug naar de essentie en is een bonte parade van traditie en erfgoed, het feest van alles op zijn kop, van SPOT & SATIRE, voor álle carnavalisten, dat vorm krijgt vanuit de carnavalsgemeenschap, met een creativiteit en vakmanschap zoals dat alleen in Aalst te vinden is, met oog op de toekomst omdat het erfgoed leeft; én met een portie lef… want het is altijd Anders bij ons!
Aalst is toonaangevend als carnavalsstad en zet in op carnavalsbeleving het hele jaar door.
Hiervoor wenst de stad Aalst het evenementeplein Hopmarkt om te vormen tot een feestplein ‘à l’ancienne’. Een feestplein met als insteek de traditionele waarden van Carnaval (cfr. visienota). De stad wenst hiervoor beroep te doen op een private partner die instaat voor ontwikkeling van het concept, inrichting en exploitatie van het feestplein.
Bij mail van 7 september 2021 werd een verzoekschrift ingediend m.b.t. 'Overlast en problemen vanuit jongeren en drugsbendes vooral in en bij park Aalst'.
Het verzoekschrift wordt ingediend op basis van artikel 304 e.v. van het Decreet Lokaal Bestuur. Op basis van deze artikelen en op basis van de bepalingen in ons huishoudelijk reglement (artikel 59 t/m artikel 61) wordt door de voorzitter van de gemeenteraad eerst de ontvankelijkheid van het verzoekschrift onderzocht. Indien het gaat om een bevoegdheid van de gemeenteraad op basis van art. 41 van het Decreet Lokaal Bestuur wordt het verzoekschrift door de gemeenteraad doorverwezen naar het college van burgemeester en schepenen die de zaak verder moet onderzoeken en moet zorgen voor een voorstel van antwoord dat dan moet voorgelegd worden aan de gemeenteraad voor vaststelling. Het antwoordvoorstel werd besproken op het CBS van 18 oktober 2021. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om bijgevoegd antwoordvoorstel goed te keuren.
Op 5 oktober 2021 keurde het beheerscomité van de Interlokale Vereniging Kenniscentrum Vlaamse Steden het evaluatierapport 2017 – 2020 en de samenwerkingsovereenkomst 2022- 2026 en bijlage goed. Deze worden nu ter goedkeuring voorgelegd worden aan de gemeenteraden van de verschillende centrumsteden, waaronder Aalst, en aan de Raad van Bestuur van VVSG.
De zoneraad van de Hulpverleningszone Zuid-Oost keurde op 24 september 2021 het zonaal reglement betreffende de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke inrichtingen (PTI) goed. Middels dit reglement zal een uniform kader gecreëerd worden dat van toepassing is voor de elf beschermde gemeentes van onze zone. Het is de bedoeling dat het reglement op 1 januari 2022 inwerking treedt. De gemeenteraad beslist over het al dan niet goedkeuren van het reglement.
Per mail van 7 oktober 2021, wordt de stad uitgenodigd op de buitengewone algemene vergadering van IGS Westlede, op dinsdag 7 december 2021 in het hoofdgebouw van het crematorium om 19u, Smalle Heerweg 60, 9080 Lochristi.
De gemeenteraad dient de agenda van de algemene vergadering van 7 december 2021 goed te keuren met volgende agendapunten en het mandaat van zijn vertegenwoordigers te bepalen:
De stad Aalst werd per aangetekend schrijven van 22 september 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering in buitengewone zitting van Intergem die op 23 december 2021 plaatsheeft in hotel Serwir, Koningin Astridlaan 57 te 9100 Sint-Niklaas om 18u.
De gemeenteraad moet de agenda goedkeuren met volgende agendapunten en het mandaat van zijn vertegenwoordigers bepalen.
Gezien het ontslag van raadslid Lien Gees als raadslid kan ze niet meer zetelen als lid in de commissies en de afdeling fractievoorzitters en -ondervoorzitters. Ze geeft daarom haar ontslag in de commissies en de afdeling fractievoorzitters en -ondervoorzitters waar ze lid of plaatsvervanger van was. De CD&V fractie kan nieuwe leden en plaatsvervangers aanduiden voor deze commissies.
Bij mail van 17 september 2021 liet raadslid Huguette Van Medegael weten dat zij ontslag neemt uit de fractie Vooruit en voortaan zal zetelen als onafhankelijk raadslid. In zitting van 21 september 2021 werd hier reeds akte van genomen en werd er ook akte genomen van het ontslag als fractieondervoorzitter in de afdeling fractievoorzitters en -ondervoorzitters. Raadslid Huguette Van Medegael dient hierin vervangen te worden.
De fractie Vooruit draagt Can Deniz Özkan voor als fracieondervoorzitter.
De gemeenteraad van 28 mei 2019 besloot om toe te treden als A-vennoot bij de dienstverlenende vereniging TMVS-CREAT. TMVS-Creat biedt een aankoopdienst en dienstverlening aan voor lokale besturen. Stad Aalst heeft 3 vertegenwoordiger en 1 plaatsvervanger in de algemene vergadering. Omwille van het ontslag van een gemeenteraadslid, moet er een nieuwe vertegenwoordiger gekozen worden.
De wegzate van de Vlaamsegaaistraat te Nieuwerkerken is aangelegd op buurtweg 56.
Het decreet houdende de gemeentewegen (artikel 13) voorziet in de mogelijkheid om vanaf 1 september 2019 door een gemeenteraadsbeslissing de straat op te nemen in het openbaar domein van de stad wanneer de stad al meer dan 30 jaar bezitsdaden stelt over de straat.
Tussen de stad Aalst, het Vlaamse Gewest en de VMM De Lijn werd op 16 oktober 1997 een mobiliteitsconvenant afgesloten voor de herinrichting van de gewestweg N411 voor het vak Aalst - Moorsel.
De in het kader van die convenant opgestelde koepelmodule 41002/3, met modules 4a, 13b en 13c beoogt de aanleg van nieuwe verbindende tweerichtingsfietspaden langs de gewestweg N411 te Aalst, tussen het kruispunt van de R41 (Onze Lieve Vrouwplein Aalst) en de bebouwde kom van Moorsel.
Tijdens deze werken wordt de Kaalbergstraat te Moorsel heraangelegd en wordt de rooilijn vastgelegd.
Aangezien er geen bijkomende grondverwervingen nodig zijn, maar de wegenis van de Kaalbergstraat niet officieel behoort tot het openbaar domein wordt dit nu geregulariseerd via kosteloze grondafstanden.
Thans kan worden overgegaan tot de administratieve afhandeling van de kosteloze grondafstand van inname 438 en 441.
Identificatiegegevens:
Inname 438:
Ligging: Aalst-Moorsel, De Caelberg, kadastraal gekend 8°afdeling, sectie D, deel nummer 687 B, gereserveerd individueel perceelidentificatienummer 687 N P0000.
Oppervlakte: 6,00 m²
Inname 441:
Ligging: Aalst-Moorsel, Baron De Meerstraat, kadastraal gekend 8°afdeling, sectie D, deel nummer 664 Z4, gereserveerd individueel perceelidentificatienummer 664 D5 P0000.
Oppervlakte: 20,00 m²
Het betreft de kosteloze overname van de wegenis van de Kruisstraat te Gijzegem, om in te lijven in de openbaar domein van de stad, in het kader van de goedgekeurde verkavelingsvergunning van 14 oktober 1996.
De concessieovereenkomst voor de parking te Erembodegem Termurenlaan dient te worden hernieuwd.
De nieuwe overeenkomst voor een periode van 8 jaar wordt voorgelegd.
In het kader van de rioleringswerken met aansluitend wegenwerken langs de Grote Baan te Herdersem-Aalst, Aquafinproject AST3008, dienen 200 bovengrondse grondinnames te worden gerealiseerd.
Momenteel wordt de onderhandse koopovereenkomst voor inname 93 en de ontwerpakten voor inname 124a, 124b, 129, 130, 131, 133, 134 ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
|
Ligging: |
Aalst-Herdersem, Grote Baan, 7°afdeling, sectie A en B,
|
|
Vergoeding: |
69.367,77 EUR |
|
Financiering: |
Budget 2021 voor terreinen gemeenschapsgoederen - aanschaffingswaarde, pachtvergoedingen en schaderegelingen
|
Raadslid Eddy Couckuyt is afwezig bij dit punt op grond van artikel 27 van het decreet lokaal bestuur.
De stad Aalst werkt verder aan haar trage wegen. Sinds de periode 2011-2012 is de stad gestart met het opmaken van trage wegenplannen voor haar grondgebied. Momenteel heeft de stad een door de gemeenteraad goedgekeurd trage wegenplan van Erembodegem, Meldert, een deel van Baardegem en Moorsel en Herdersem. In 2019/2020 heeft de stad gewerkt rond het tragewegenplan van Herdersem en het restgebied Moorsel - Baardegem. Het trage wegenplan van restgebied Moorsel en Baardegem is nu klaar en wordt op deze zitting voorgelegd ter goedkeuring.
De notulen van de besloten vergadering van de gemeenteraad van 21 september 2021 kunnen worden goedgekeurd.