Artikel 32 en 74 Decreet Lokaal Bestuur.
De notulen van de openbare vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van dinsdag 25/05/2021 goed te keuren.
De motivering van dit dossier ligt in de gewijzigde regelgeving:
Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen voor mantelzorgers en gebruikers, bijlage 10 (28/06/2019).
- Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen voor mantelzorgers en gebruikers (28/06/2019)
- Decreet betreffende de woonzorg (15/02/2019)
- Huurwetgeving
- Zonevreemde basisrechten voor bestaande zonevreemde woningen: Artikelen 4.4.12 tot en met 4.4.15 VCRO
- KB 28/12/1982 betreffende toepassing van de gewestplannen
- Nieuw RUP en Verordening meergezinswoningen Gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) ‘inperken meergezinswoningen en woondichtheden buitengebied’
-Art 60 ocmw-wet 8 juli 1976
Kareeloven was erkend als serviceflats tot en met 31/12/2015. Gewijzigde regelgeving noopte ons in de loop van 2013 over te gaan tot het nemen van een nieuwe beslissing – zijnde aanvragen van een aanmelding of erkenning als GAW.
De raad van 01/10/2013 nam volgende beslissing: “Aktename van de uitvoeringsbesluiten van groepen van assistentiewoningen, goedkeuring voor het richten van de aanmelding van Kareeloven aan het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap gedurende het eerste kwartaal van 2015. Weigeren tot het richten van een erkenningsaanvraag als assistentiewoning voor Kareeloven-Beslissing”.
Op de raad in zitting van 05/05/2015 werd deze beslissing bekrachtigd en ter uitvoering gebracht.
Voorafgaand aan beide raadszittingen werd de regelgeving volledig afgetoetst en werd er een gegronde beslissing (zijnde aanmelding) genomen.
Goedkeuring tot het indienen van een ontvankelijke erkenningsaanvraag voor de serviceflats Kareeloven tegen uiterlijk 31/12/2021 (alsook opnemen van de bijhorende investeringskosten en opbrengsten in het meerjarenplan), in combinatie met een onderzoek naar nieuwbouw op andere locatie (piste 6).
Goedkeuring tot communicatie aan de huidige bewoners m.b.t. de toekomstige uitbating
gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
de jaarrekening over het boekjaar 2020 wordt vastgesteld.
dit besluit wordt ter goedkeuring verzonden aan de provinciegouverneur via het digitale loket van het agentschap binnenlands bestuur.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De raad stelt de aanpassing meerjarenplan 3 / 2020 - 2025 vast, overeenkomstig de bijlagen.
Afschrift van onderhavige beslissing wordt aan de provinciegouverneur bezorgd via het loket lokaal bestuur.
gelet op de interne werkwijze van terugvorderingen
gelet op de toelichting door de financieel directeur
het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
akte te nemen van de toelichting door de financieel directeur over het gevoerde debiteurenbeheer van het afgelopen jaar.
gelet op de toelichting door de financieel directeur
overwegende dat de financieel directeur voor alle overheidsopdrachten van het exploitatiebudget en investeringsbudget zijn visum dient te verlenen
overwegende dat de financieel directeur ook voor contractuele aanstellingen en of aanwervingen van personeel zijn visum dient te verlenen
decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
akte te nemen van de toelichting door de financieel directeur over zijn taak van voorafgaande controle van de wettigheid en regelmatigheid van de voorgenomen verbintenissen van OCMW Aalst.
De algemeen directeur is verantwoordelijk voor een goede opvolging van de organisatiebeheersing en rapporteert hierover jaarlijks aan de Raad (decreet Lokaal Bestuur, art. 217-220). Dit dient uiterlijk 30 juni van elk jaar te gebeuren.
neemt akte van het beheersrapport 2021 voor Stad en OCMW Aalst.
het informatieveiligheidsbeleid aangereikt door het Provinciaal Intern Verzelfstandigd Agentschap eGov (piva eGov), zoals als voorbeeld in bijlage bij dit besluit toegevoegd, goed te keuren
De dienst P&O maakte een ontwerp van Beleidsplan agressiebeheersing op, zoals gevoegd in bijlage, in samenwerking met de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk (Liantis) en een werkgroep samengesteld uit mensen vanop de werkvloer (gemeenschapswachten, Utopia, groendienst, KDV, WZC, onthaal, maatschappelijk werkers…).
Procedure :
Het ontwerp van Beleidsplan agressiebeheersing werd door de algemeen directeur aan het gemeenschappelijk managementteam voorgelegd ter bespreking.
Het ontwerp werd goedgekeurd door het vast bureau.
Het ontwerp werd besproken in het Hoog overlegcomité van 9 februari 2021.
De afvaardiging van het ACOD, het ACV-OD en het VSOA geven een gunstig advies; ze hebben geen vragen en geen opmerkingen. Ze feliciteren de werkgroep met het geleverde werk.
het Beleidsplan agressiebeheersing zoals gevoegd als bijlage bij dit besluit goed te keuren.