Overwegende dat er binnen de Lokale Politie Aalst een hoofdinspecteur van politie, dienst recherche, voldoet aan de voorwaarden om in non-activiteit voorafgaand aan het pensioen te gaan;
Overwegende dat door de mogelijke NAVAP een betrekking van hoofdinspecteur van politie, directie Basispolitiezorgdienst, dienst Recherche, niet meer zal zijn ingevuld;
Overwegende de continuïteit van de dienst recherche te verzekeren;
Overwegende dat het met het oog op het op peil houden van de getalsterkte binnen de dienst Recherche is aangewezen een betrekking van hoofdinspecteur van politie, directie Basispolitiezorg, dienst Recherche, vacant te verklaren;
Overwegende dat via het systeem van de mobiliteit kandidaten kunnen aangetrokken worden vanuit andere politiezones;
Overwegende het advies van de korpschef om overeenkomstig artikel VI.II.61 van het Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van de personeelsleden van de politiediensten als tweede lid van de selectiecommissie een personeelslid van operationeel kader van het eigen korps aan te wijzen;
Vigerende regelgeving stelt dat het vacantverklaren van betrekkingen binnen het personeelskader van de politiezone tot de bevoegdheid van de gemeenteraad behoort.
Gelet op de bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet Lokaal Bestuur;
Gelet op de bepalingen van de Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op de bepalingen van het Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van de personeelsleden van de politiediensten;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het minimaal effectief van het operationeel en van het administratief en logistiek personeel van de Lokale Politie;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;
Gelet op Omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones;
Gelet op zijn besluit van 27 juni 2017, houdende de wijzigingen van het organogram en het organiek kader van de Lokale Politie Aalst;
in de formatie van het operationeel personeel van de Lokale Politie Aalst een betrekking van hoofdinspecteur van politie, directie Basispolitiezorg, dienst Recherche, vacant te verklaren via het systeem van de mobiliteit;
met betrekking tot de vacature in het bijzonder te vermelden dat kandidaten die niet over het vereiste brevet beschikken ook mee kunnen postuleren voor de betrekking, maar de wettelijk voorziene voorrang dienen te verlenen aan eventuele geschikt bevonden brevethouders;
de kandidaten voor de in artikel 1 vermelde vacature te selecteren op basis van het advies van een selectiecommissie ad hoc, conform de artikelen VI.II.61 en VI.II.62 van het KB RPPol.