Huidige opdracht is een bestellingsopdracht met als doel de aanstelling van een veiligheidscoördinator. Deze veiligheidscoördinator zal voor elk van de bestellingen die bij hem door de aanbestedende overheid worden geplaatst het geheel van prestaties uitvoeren, noodzakelijk voor de realisatie van de objectieven in verband met de veiligheid en gezondheid, die hem worden opgelegd ingevolge:
De bestellingen kunnen betrekking hebben op de ontwerpfase of op de verwezenlijkingfase van een bepaald project of op beide fases. De focus ligt op veiligheidscoördinatie in kader van infrastructuurwerken (wegen- en rioleringswerken) en niet in kader van gebouwen.
Onder project wordt verstaan, het geheel van werken of prestaties, noodzakelijk om tot een vooropgesteld einddoel te komen.
De stad Aalst is opdrachtgever. De prestaties worden uitgevoerd voor rekening van de stad Aalst.
Bij de projecten kunnen ook andere partijen betrokken zijn, bijvoorbeeld naburige gemeenten, het Vlaams Gewest en haar instellingen, Aquafin NV, de provincie, polderbestuur, enzovoort. De rekening zal in dat geval onder die partijen verdeeld worden overeenkomstig een overeengekomen verdeelsleutel.
Geografisch is deze opdracht beperkt tot projecten op het grondgebied van de stad Aalst en buurgemeenten. Vergaderingen kunnen wel ook doorgaan in de gebouwen van andere betrokken partijen bij een project (bv. bij Aquafin te Aartselaar, Agentschap Wegen en Verkeer te Gent).
Elke bestelling voor een opdracht zal hetzij de raming, hetzij, indien gekend, het bedrag van de goedgekeurde offerte voor de uitvoering van de werken vermelden.
De toewijzing van deze opdracht geeft aan de veiligheidscoördinator geen enkel exclusiviteitsrecht. De stad Aalst kan tijdens de geldigheidsduur van deze opdracht en binnen de erin bepaalde geografische omschrijving, prestaties inzake veiligheidscoördinatie laten uitvoeren door andere veiligheidscoördinatoren of door haar eigen diensten zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn jegens de veiligheidscoördinator aangesteld in het kader van deze opdracht.
De te verlenen diensten evenals de hieraan verbonden uitvoeringstermijnen worden nader beschreven deel 2 van het bestek.
Inlichtingen
De dienstverleners kunnen alle nuttige inlichtingen krijgen bij de contactpersoon vermeld in de synopsis.
In het kader van de opdracht “Thema Ruimte - dienst Openbare Werken. Raamovereenkomst voor de coördinatie ontwerp en coördinatie verwezenlijking bij wegenis- en rioleringsprojecten” werd een bestek met nr. 23/MJI-48/23-27V opgesteld.
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 32 500 EUR exclusief btw per jaar of 130 000 EUR exclusief btw of 157 300 EUR inclusief 21% btw voor de maximale periode van 4 jaar.
De basisopdracht zal worden afgesloten tot 31 december 2023 met daarna stilzwijgende verlenging van telkens één jaar (vanaf 1 januari tot 31 december) gedurende 3 jaar.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36 en artikel 57 en artikel 43.
Het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Het bijzonder bestek met nr. 23/MJI-48/23-27V en de raming voor de opdracht “Thema Ruimte - dienst Openbare Werken. Raamovereenkomst voor de coördinatie ontwerp en coördinatie verwezenlijking bij wegenis- en rioleringsprojecten”, worden vastgesteld. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bijzonder bestek en zoals opgenomen in de algemene aannemingsvoorwaarden voor de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 130 000 EUR exclusief btw of 157 300 EUR inclusief 21% btw voor een periode van 4 jaar.
Bovengenoemde opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
De uitgave voor deze opdracht te laten uitvoeren met kredieten voorzien in het investeringsbudget van het meerjarenplan 2020- 2025 en volgend meerjarenplan onder budgetlijnen MJP003610 - AC000169 – 0200-70/2240007 en MJP003611 – AC000169 – 0200- 70/2270007.