Dit reglement bepaalt de verantwoordelijkheden, procedures, en rechten met betrekking tot het gebruik van lockers in de woonzorgcentra OCMW Aalst, inclusief in situaties zoals langdurige afwezigheid, beëindiging van een contract.
In de praktijk lopen we regelmatig tegen onze limieten aan van in gebruik genomen lockers. Afspraken hieromtrent dringen zich op.
Dit reglement werd behandeld op het vast bureau van 17/01/2025 en op het Hoger Overlegcomité van 23/01/2025. Het HOC gaf verder akkoord over dit reglement en begreep de noodzaak ervan. Na goedkeuring van dit reglement zal er een communicatie plaatsvinden naar alle betrokken medewerkers en dit aan hen voorgelegd worden.
We stelden ook een adviesvraag naar onze Data Protection Officer (DPO). Het antwoord (d.d. 15/10/2024) was om de regels transparant vast te leggen in een reglement en de medewerkers duidelijk te informeren hieromtrent.
Zie feiten en context.
Decreet lokaal bestuur
in te stemmen met het “Reglement voor het gebruik van een locker door werknemers in het woonzorgcentrum” zoals gevoegd als bijlage bij dit besluit.