De dienst Onderhoud openbaar domein en logistiek wil 2 elektrische voertuigen aankopen om in te zetten voor de winterdienst om het strooien van de fietspaden te vergemakkelijken.
Nu wordt er gebruik gemaakt van kleine tractoren die niet altijd gemakkelijk te besturen zijn. Deze voertuigen zijn naar ergonomie en gebruiksgemak toe, een hele verbetering alsook duurzamer.
De dienst Onderhoud openbaar domein en logistiek stelt voor de voertuigen aan te kopen via de raamovereenkomst van “gestroomd.be”, dit is een initiatief van de Vlaamse Streekintercommunales en wordt gestuurd door IGEMO.
De dienst Onderhoud openbaar domein en logistiek stelt voor de voertuigen aan te kopen via de raamovereenkomst van “gestroomd.be”, dit is een initiatief van de Vlaamse Streekintercommunales en wordt gestuurd door IGEMO.
De kostrpijs voor deze opdracht bedraagt 111 747,48 EUR exclusief btw of 135 214,45 EUR inclusief 21% btw. Daarnaast vraagt de aankoopcentrale een commissie uitvoerende administratie van 1 148 EUR x 2 = 2 296 EUR.Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 143 000 EUR niet), en meer bepaald artikelen 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale.
Het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De voorwaarden van de opdracht <$BODYArticle$> “Thema Ruimte - Dienst Onderhoud openbaar domein en logistiek. Aankoop van 2 elektrische voertuigen via de raamovereenkomst van aankoopcentrale "gestroomd.be"”, vast te stellen. De kostprijs voor deze 2 voertuigen bedraagt 111 747,48 EUR exclusief btw of 135 214,45 EUR inclusief 21% btw. Daarnaast vraagt de aankoopcentrale een commissie uitvoerende administratie van 1 148 EUR x 2 = 2 296 EUR.
Bovengenoemde opdracht te plaatsen via de raamovereenkomst “duurzame voertuigen” van aankoopcentale “gestroomd.be”.
De uitgave voor deze opdracht te voorzien in het investeringsbudget van het meerjarenplan 2020-2025 onder budgetlijn MJP006138 2402000/ALG/0390/61 van de stad Aalst.