Werkwijze. De dienst stelt voor, rekening houdend met de nodige termijnen en de wettelijk context, de volgende stappen te ondernemen met betrekking tot de aanstelling van de nieuwe Gecoro.
- GR januari: beslissing tot oprichting Gecoro (samenstelling en presentiegelden)
- Eind februari/begin maart: aankondiging in Chipka en op website (1 maand)
- Eind februari/begin maart: e-mails versturen aan huidige leden Gecoro met vraag of ze hun kandidatuur wensen te hernieuwen; e-mails versturen aan de leden van de bestaande stedelijke (advies)raden met vraag of ze interesse hebben.
- April: Behandelen kandidaturen
- CBS april/mei: voordragen secretaris en voorzitter nieuwe Gecoro
- Mei: Benoeming van leden en plaatsvervangers door de Gemeenteraad
- Juni: Goedkeuring door de Deputatie (binnen 30 dagen)
Het is logisch pas een voorzitter aan te wijzen nadat alle kandidaatstellingen zijn gebeurd. In de e-mails, alsook in de aankondiging, zal gewezen worden op het feit dat diegenen die interesse zouden hebben om het voorzitterschap of onder-voorzitterschap waar te nemen, dit dienen te vermelden in hun sollicitatie.
Vergoeding. De dienst stelt voor de huidige forfaitaire vergoedingen van 75 EUR en 150 EUR voor voorzitter te behouden. Dit dient te worden beslist door de gemeenteraad.
Samenstelling. De dienst stelt voor het maximum van 21 leden te behouden en de volgende samenstelling te behouden:
Art. 1.3.3 van de VCRO betreffende de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening
akkoord te gaan dat door de gemeenteraad onder de leden een voorzitter en een ondervoorzitter wordt aangewezen.
de forfaitaire vergoedingen van 75 EUR voor leden en 150 EUR voor de voorzitter te voorzien.