Naar aanleiding van een beleidsbeslissing die werd genomen in zitting van het college van burgemeester en schepenen van 27 oktober 2023 voor het opruimen van afval wil de dienst Onderhoud en openbaar domein en logistiek over gaan tot de aankoop van een elektrische IVECO lichte vrachtwagen.
Het voertuig zal hoofdzakelijk worden ingezet om dagelijks afval op te laden. Dit in combinatie met een doorzoeking op naam gegevens.
Door deze uitbreiding van ons wagenpark alsook de aanstelling van 2 extra medewerkers vergroten wij onze efficiëntie op vlak van sluikstortopruimingen/handhaving.
De dienst Onderhoud openbaar domein en logistiek stelt voor de elektrische IVECO lichte vrachtwagen aan te kopen via de raamovereenkomst van “gestroomd.be”, dit is een initiatief van de Vlaamse Streekintercommunales en wordt gestuurd door IGEMO.
De kostrpijs voor deze opdracht bedraagt 97 587 EUR exclusief btw of 118 080,27 EUR inclusief 21% btw. Daarnaast vraagt de aankoopcentrale een commissie uitvoerende administratie van 1 148 EUR.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 143 000 EUR niet), en meer bepaald artikelen 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale.
Het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.De voorwaarden van de opdracht “Thema Ruimte - dienst Onderhoud openbaar domein en logistiek. Aankoop vrachtwagen IVECO via de raamovereenkomst van aankoopcentrale "gestroomd.be", vast te stellen.
De kostrpijs voor deze opdracht bedraagt 97 587 EUR exclusief btw of 118 080,27 EUR inclusief 21% btw. Daarnaast vraagt de aankoopcentrale een commissie uitvoerende administratie van 1 148 EUR.Bovengenoemde opdracht te plaatsen via de raamovereenkomst “duurzame voertuigen” van aankoopcentale “gestroomd.be”.
De uitgave voor deze opdracht te voorzien in het investeringsbudget van het meerjarenplan 2020-2025 onder budgetlijn MJP006138 2402000/ALG/0390/61 van de stad Aalst.