Per mail van 8 januari 2025, wordt de stad uitgenodigd op de buitengewone algemene vergadering van IGS Westlede, op dinsdag 18 maart 2025 om 19 uur in het hoofdgebouw van het crematorium, Smalle Heerweg 60 te 9080 Lochristi.
De gemeenteraad dient de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 18 maart 2025 goed te keuren met volgende agendapunten en het mandaat van zijn vertegenwoordigers te bepalen:
1. Goedkeuring bijlage 1 en 2 van de statuten ingevolge fusie van de gemeenten per 01.01.2025:
2. Ontslag bestuurders in de Raad van Bestuur - legislatuur 2019-2024.
3. Verkiezing en benoeming van de bestuurders in de Raad van Bestuur voor 6 jaar (i.c. legislatuur 2025-2030) tot de BAV in het eerste trimester van 2031.
Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 houdende de intergemeentelijke samenwerking bepaalt dat de deelnemende gemeenten hun vertegenwoordigers voor een algemene vergadering van een opdrachthoudende vereniging bij gemeenteraadsbesluit dienen aan te wijzen uit de leden van de gemeenteraad en dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordigers dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
In zitting van vandaag (28 januari 2025) werd de vertegenwoordiger aangesteld door de gemeenteraad, namelijk raadslid Kristiaan Van Vaerenbergh met als plaatsvervanger raadslid Anja De Gols.
om na onderzoek van de ter beschikking gestelde documenten, de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 18 maart 2025 met volgende agendapunten goed te keuren :
1. Goedkeuring bijlage 1 en 2 van de statuten ingevolge fusie van de gemeenten per 01.01.2025:
2. Ontslag bestuurders in de Raad van Bestuur - legislatuur 2019-2024.
3. Verkiezing en benoeming van de bestuurders in de Raad van Bestuur voor 6 jaar (i.c. legislatuur 2025-2030) tot de BAV in het eerste trimester van 2031.
om haar vertegenwoordiger aangeduid door de gemeenteraad van 28 januari 2025, raadslid Kristiaan Van Vaerenbergh met als plaatsvervanger raadslid Anja De Gols, het mandaat te geven in te stemmen met deze agendapunten.